sâmbătă, 11 septembrie 2010

KINOdiseea is back!


Festivalurile de cinema pentru copii cam lipsesc pe la noi. Nu-i vorba, nici cele pentru adulti nu dau pe dinafara, iar programele pentru copii, daca exista, au aerul acela trist al unei ansamblu injghebat in graba din resturi.

Anul trecut insa, in septembrie a avut loc primul festival de cinema dedicat copiilor si, hai sa zicem adolescentilor. M-am dus si eu sa vad cum arata Kinodiseea, am nimerit in sala de la cinema Gloria. Mi-a placut aspectul “brut” (a se citi improvizat) si programul de cinema, am trecut peste ateliere si comicarii cu actori, mi-am dat seama ca se poate face mult mai mult si la capitolul comunicare media si la selectia filmelor pentru copii mai maricei, deja intoxicati de ceea ce descarca de pe net la capitolul cinema.


Am retinut “Khamsa” in regia lui Karim Dridi si “In pod/In the Attic:Who has a Birthday Today?” (Jiri Barta in foarte mare forma dupa 20 de ani de tacere), m-a plictisit vidul frumos colorat din “The Fall” al lui Tarsem Singh. Pe scurt, mi-a placut ideea unui astfel de festival, mic, incapatanat si foarte concentrat pe un segment de public tare neglijat.
Pacat insa ca educatie cinematografie nu se face in scoli, lucrul bun este ca putem miza pe entuziasmul celor foarte mici (care mai ca nu se lipeau de ecranul din sala la “In pod”, doritori sa salveze blonda si inocenta papusica intrata in bucluc).

Uite ca festivalul, asa “brut“ si improvizat cum este el (fondurile bata-le vina!) anunta luni 13 septembrie programul pentru cea de-a doua editie care va avea loc intre 24 si 30 septembrie in Bucuresti .Locatiile sunt aceleasi: MTR, cinema Gloria, sala Elvira Popescu, libraria Carturesi si parcul Al. I. Cuza .

Cercetati deci  kinodiseea.ro  sau pe blogul  festivalului si mergeti la filme daca va da ghes programul.
Se pare ca in agenda festivalului vor figura filmele pentru copii Frogs and ToadsLe petit Nicolas, Yuki & Nina, La petite vendeuse de soleil si filmele pentru adolescenti Dear Lemon Lima, Neukolln Unlimited, Mall Girls, Paper Planes si Cosmonauta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu