Imi permit sa citez motivatia care l-a facut pe programator sa adune laolalta aceste trei mega-filme (informatia poate fi gasita pe pagina Facebook a Cinematecii):
Acest program ii este dedicat culorii ca sistem de semne. Sistemele respective pot fi ritmice sau fluente, excesive sau subtile, gratie selectiei de filme foarte variate. In fiecare dintre aceste filme, alegerea culorilor este un aspect esential al limbajului vizual si totodata un element indispensabil al naratiunii cinematografice.
In NARCISA NEAGRA, pictura lui Vermeer a constituit o sursa de inspiratie pentru eclerajul si paleta cromatica utilizate de catre Powell si Pressburger. In SENSO, Visconti a folosit mestesugit culoarea cu intentia de a accentua o serie de stari si atitudini. Iar in CU VOIA CERULUI, paleta cromatica exagerata la care recurge Sirk este menita sa reflecte gandurile protagonistilor sai.
Black Narcissus (1947) de Michael Powell, Emeric Pressburger
Vineri, 4 ianuarie, ora 19:00
Sambata, 5 ianuarie, ora 17:00
Senso (1954) de Luchino Visconti
Sambata, 5 ianuarie, ora 19:00
Duminica, 6 ianuarie, ora 17:00
All That Heaven Allows (1955) de Douglas Sirk
Marti, 8 ianuarie, ora 19:00
Vineri, 11 ianuarie, ora 16:00
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu