duminică, 28 iulie 2013

De citit in weekend

Fandom, cea de-a treia dimensiune a universului fantastic care se tese in jurul unui tip de exceptie (Stanley Kubrick in cazul acesta) are regulile lui interne, speculeaza fetish-uri deja cunoscute sau construieste altele noi dupa acelasi tipic. Eu una nu l-am inteles niciodata (mi-aduc aminte de marea expozitie Hitchock pe care, vizitand-o, m-am simtit mai straina ca niciodata de demersul fetisist asumat al actiunii). Aici, un scurt comentariu despre o faimoasa jacheta tivita cu blana.


xxxxx

Cum sambata am vrut sa profit de programul de vacanta propus de cinemateca, am vazut intre altele “Battling Butler”. Numele lui Joseph M. Schenck era acolo, pe generic, in calitate de producator executiv si mi-a sarit evident in ochi cateva ore dupa aceea, cand m-am apucat sa citesc pe “The Chiseler” articolul  dedicat nu atat vietii cat disparitiei unui cineast uitat in prezent, John Adolfi.
Bine spune autorul vorbind despre “an unusual tale with an uncertain ending” mai ales cand trei sferturi din aceasta il are in prim plan pe Darryl F. Zanuck. Din anturajul acestuia din urma, mai ales in imprejurarile care au dus la moartea lui Adolfi a facut parte si mai sus pomenitul producator de succes Joseph M. Schenck. Cei care au vazut “Battling Butler” isi aduc aminte poate de fantastica scena de vanatoare cu ocazia careia Alfred Butler gaureste o batista si nimic mai mult. Secventa respectiva, ca si cea corespunzand primului carton al filmului ar putea fi recitite din perspectiva misterului propus spre citire de William Charles Morrow.


xxxxx


Solutia mea la infernala caldura de afara ar fi statul in casa si parcurgerea pe indelete a multelor pagini interesante de pe blogul acesta : film theory, comentarii si citate din conferinte, dichis, totul patronat de Vlaamse Dienst voor Filmcultuur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu