duminică, 27 februarie 2011

Din agenda personala - Inceput de primavara la cinema

Nu vorbesc de cinematograful de mall care acorda reduceri pentru ziua femeii si a martisorului sau scoate la bataie spectacole de opera in 3D, ci de programele lipsite de publicitate si tam tam care risca sa aduca ceva nou in peisajul infestat de comedii romantice si animatii rasuflate. Cateva lucruri ar fi de vazut in saptamana care incepe maine si anume:

Sursa: Centrul Ceh

Pentru luni mi-am notat biletelul urmator: de vazut foarte discretul “Bear Islands“, un documentar din 2010 semnat de cineastul ceh Martin Rysavy programat de Centrul Ceh din Bucuresti in data de 28 februarie orar 20:00 punct in cadrul “Documentary Mondays”. Zic discret pentru ca l-am intalnit mentionat intr-un colt de pagina din “B24Fun” si pe pagina institutului. Subiectul pare interesant, “portretul unui peisaj, cu istoria si locuitorii sai”, plasat intr-o regiune din Yakutia siberiana. Chiar daca sinopsisul nu spune mare lucru, el este de gasit aici impreuna cu fisa tehnica a filmului.

Marti ora 19:00 nu trebuie, zic eu, ratat, filmul care deschide retrospectiva ”Daca e marti e Wim Wenders“ de la NCRR, “Der Himmel uber Berlin” aka “Wings of Desire” prezentat de Andrei Gorzo. M-a uimit si placut surprins ideea acestei retrospective care include un film pe luna, totdeauna programat martea.



Miercuri, tot la NCRR, tot la ora 19:00 mi-am notat “musai de vazut” in dreptul documentarului lui Thomas Ciulei din 1997, “Face Mania” sau mai pe romaneste “Nebunia capetelor” despre care nu stiu nimic si pe care prefer sa-l vad inainte de a-l comenta (am o slabiciune aparte pentru acest cineast).

Joi nu ma vor mai tine curelele sa ies la cinema seara, asa ca notez la rubrica “musai de vazut” filmul “pe de-a moaca” programat de MUBI aici. Este vorba despre “Only the Valiant” (1951) in regia lui Gordon Douglas, o excelenta intrare in materia cu totul speciala a westernului.



Agenda ramane inca necompletata pentru zilele de vineri, sambata si duminica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu