Sunt in carantina, asa numesc eu pregatirea pentru Anim’est.
Ca atare, scrisului ii aloc foarte putin timp, lucru care ma nemultumeste.
Calculatorul abunda de posturi in stare bruta legate de “Rabbit Hole”, “Life in a Day”, “Zilele filmului austriac” si “Midnight in Paris”.
Saptamana trecuta am rezistat impulsului de a scrie despre
un film de actiune care merita vazut pentru onestitate, zic eu. Ma refer la “Drive” semnat de Nicholas
Winding Refn.
Spectatorului atent la notiunea de “actiune” in filmele de
gen ii recomand un exercitiu interactiv: revedeti “Drive” prin prisma celor
doua comentarii semnate de Jim Emerson care decortica principiile regandirii
notiunii de “actiune” (urmariri de masini, ciocniri, sicane pe autostrada si
impuscaturi).
In vizorul inteligent al lui Emerson sta in primul rand una
dintre secventele “tari” din “The
Dark Knight” de Christopher Nolan.
Secventa comentata:
Morala comentariului ar suna cam asa:
“Action… has to be very carefully planned and conceived.”
Un al doilea comentariu al lui Jim Emerson priveste o
urmarire cu si printre masini extrasa
din “Salt” de Philip Noyce.
Secventa din film:
Secventa comentata:
Extrasele sunt condimentate cu citate legate de “alibiul
realist” (David Bordwell) subiect de discutie in mare voga printre
teoreticienii cinema-ului. Morala ar suna cam asa:
“As for the action, just show it, the spectator will believe it”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu