duminică, 25 septembrie 2011

Post de duminica - cate ceva despre teoria scenelor de actiune


Sunt in carantina, asa numesc eu pregatirea pentru Anim’est. Ca atare, scrisului ii aloc foarte putin timp, lucru care ma nemultumeste. Calculatorul abunda de posturi in stare bruta legate de “Rabbit Hole”, “Life in a Day”, “Zilele filmului austriac” si “Midnight in Paris”.

Saptamana trecuta am rezistat impulsului de a scrie despre un film de actiune care merita vazut pentru onestitate, zic eu. Ma refer la “Drive” semnat de Nicholas Winding Refn.



Spectatorului atent la notiunea de “actiune” in filmele de gen ii recomand un exercitiu interactiv: revedeti “Drive” prin prisma celor doua comentarii semnate de Jim Emerson care decortica principiile regandirii notiunii de “actiune” (urmariri de masini, ciocniri, sicane pe autostrada si impuscaturi).

In vizorul inteligent al lui Emerson sta in primul rand una dintre secventele “tari” din “The Dark Knight” de Christopher Nolan.

Secventa comentata:



Morala comentariului ar suna cam asa:
Action… has to be very carefully planned and conceived.

Un al doilea comentariu al lui Jim Emerson priveste o urmarire cu si printre masini extrasa din “Salt” de Philip Noyce.

Secventa din film:

Secventa comentata:


Extrasele sunt condimentate cu citate legate de “alibiul realist” (David Bordwell) subiect de discutie in mare voga printre teoreticienii cinema-ului. Morala ar suna cam asa:
As for the action, just show it, the spectator will believe it”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu