vineri, 8 februarie 2013

Sa ne documentarizam....

Una dintre dragostele mele, probabil cea mai elaborata, mai cultivata, mai sensibila la pervertirile televizate, mai suferinda fata in fata cu opinia comuna despre adevar, minciuna, cinema si realitate este subspecia documentara. O numesc asa stiind ca taxonomiile sunt intotdeauna linistitoare pentru cei care impart lumea si cultura in genuri; in mintea mea insa, documentarul si filmul de fictiune formeaza un mare tot.

Les glaneurs et la glaneuse



Profit de unul dintre momentele libere pentru a verifica daca informatia pe care tocmai am primit-o este adevarata : cica aici, in perioada 4-17 februarie oricine poate vedea gratuit 17 fantastice documentare semnate de Agnès Varda. Confirm ca informatia e corecta, ma grabesc sa v-o impartasesc si voua dupa ce mi-am clatit mintea cu "Les glaneurs et la glaneuse", o productie speciala care recapituleaza practici vechi de cand lumea, reviziteaza jemenfoutismul consumatorist, noile atitudini ecologiste, centrele de triaj, gunoaiele, obiectele inutile, etica si filozofia celor care se hranesc cu resturi in mediul urban sau rural, hipiotii, marginalii colectionarii, ciudatii. Recomand cu caldura "Les plages d'Agnès" , "Quelques veuves de Noirmoutier" "Daguerréotypes", " Mur murs", "Documenteur". Nu uitati sa sfarsiti cu inceputul, cu "La pointe courte" adica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu