Pe langa competitia filmelor de lungmetraj, in cea de-a zecea editie a
celui mai important festival de film din Romania este programata si competitia
din sectiunea “Umbre” dedicata filmelor de scurtmetraj. Cele 12 mini pelicule selectate
ca de obicei de catre Mihai Mitrica, directorul Festivalului
International de Film de Animatie Anim'est au in comun “atmosfera
dark, sumbra, apasatoare“, dar vin din directii relativ diverse. Sunt deci
pelicule tinand de zona horror-dark-bizar, ciudatenii de tot felul care pot
intra sub umbrela tagline-ului acestei mini sectiuni pe care as dori-o mai
generoasa, mai diversificata, mai indrazneata.
Vedeta competitiei umbrelor este scurt metrajul Paranmanjang/Night Fishing, regizat de Park Chan Wook impreuna cu Chan-Kyong.
S-a tot auzit despre acest film, in special datorita faptului ca este filmat
exclusiv cu minunea tehnicii iPhone4. Cinefilul insa, obisnuit deja cu
festivalurile dedicate scurtmetrajelor realizate cu tot felul de ustensile
electronice “periferice” si ieftine va cauta altceva in acest film. Intalnirea
dintre un pescar si o femeie saman trebuie sa fie in primul rand un film si mai
apoi o demonstratie de very low budget
si probabil ca asa este, filmul fiind recompensat cu premiul cel mare la
competitia de scurtmetraj de la Berlin de anul acesta. Scoop: se pare ca Park
Chan-Kyong va participa personal la proiectiile de la Cluj-Napoca.
*****
Am senzatia ca cei interesati de horror si violenta vor aprecia Ninjas, selectionat in competitia oficiala a
Festivalului de la Clermont Ferrand. Filmul cineastului brazilian Dennison Ramalho (pentru care
scurtmetrajul este “a fucking
exercise of freedom”) promite sa fie un interesant amestec de violenta (cei
care au vazut deja “Amor Só de
Mãe/Love from Mother Only” isi dau seama ca cineastul este cat se poate de
onest atunci cand afirma
ca-i place sa filmeze violenta-thrill si pe alocuri de horror cu accente gore.
*****
Despre All Flowers in time, de Jonathan Caouette,
autorul filmului Tarnation, o cronica auto fictionala a propriei copilarii si adolescente
dezastruoase, n-as putea spune mare lucru, am gasit insa intr-un mini interviu
un citat-credo care mi s-a parut interesant: “I’m interested in making narrative films
that feel like documentaries — that completely crack the codes of conventional
storytelling.” Inca un film de trecut in agenda.
*****
Through the night, un filmulet de 10 minute semnat de Lee Cronin
(nominalizat la Premiul BAFTA 2010 pentru Cel mai Bun Scurtmetraj) cu un pitch stimulant “Every night, around the world – couples fall
asleep side by side, trusting they know who lies beside them..”
*****
Daca vreti sa vedeti cam pe unde-l duce imaginatia pe animatorul Marek Skrobecki, prezent in
competitia “Shadows” cu Danny Boy (o mini cronica aici ), incercati sa vedeti povestea
papusareasca cu soundtrack mozartian D.I.M, (1992) (gasiti
o cronica
aici), eu mi-aduc aminte si de ciudatul de “Ichtys”vazut in programul
Anim’est in 2007 cred. Si cum sunt de principiul ca filmele de animatie sunt
intotdeauna binevenite in absolut orice competitie, nu voi ezita sa vad si sa
comentez Martyris
(2010), in regia animatorului mexican Luis Felipe Hernandez
Alanis, sau Innercity al lui Alain Fournier, scurtmetraj
selectat la festivalul de la Cannes.
*****
Cei care vor alege castigatorul Cel mai bun Film din Sectiunea “Umbre” la TIFF 2011 sunt Antonio José Navarro – selectioner pentru festivalul de film fantastic si horror de la Sitges, Jukka-Pekka Laakso, directorul faimosului festival de film de la Tampere si regizorul Eric Dinkian, al carui scurtmetraj ”Precut Girl” a fost selectionat in competitia Shadows Shorts din 2010.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu