“With our use or misuse of resources the last 100 years or so, I’d probably rename this age something like The Age of Ignorance, The Age of Stupid” (Alvin DuVernay)
“O fictiune foarte bine documentata” cam asa incepe
sinopsisul acestui film documentar din 2008 pe care tocmai l-am vazut la MTR in
seria “British Documentary” lansata acum o luna de catre British Council. Lume
multa, sala plina pentru o pelicula dedicata schimbarilor climatice in regia
lui Franny Armstrong produsa de Spanner
Films. Probabil din cauza lui Pete
Postlethwaite sau poate intrarea libera sa fie pricina?
Sursa: GreenResistance |
Pe alocuri tipator si incoherent, daca nu manipulator, un
fel de punere in scena simtitoare a fenomenelor datorate schimbarii climatice,
“The Age of Stupid” se aliniaza in linia cinema-ului activist-protestatar etc.
Mie imi va ramane in memorie pentru episodul englezesc al votului local
impotriva fermei-parc eolian, a fost scurtul moment in care filmul mi s-a parut
pur si simplu onest.
In rest, un film de luni…
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAm ajuns atat de fucked up sau infatuati incat am inceput sa credem ca instabilitatea vremii sau periodicitatea anotimpurilor ni se datoreaza. Dar probabil ar trebui sa vad documentarul, inainte sa comentez. Doar ca am un feeling ca este the same incoherent shit pe care Moore l-o servit in ultimele lui productii. Sau intr-o forma cool in Wall Street 2. Din pacate viziunea "artistica" dispare cand ai banii deajuns shi burta plina.
RăspundețiȘtergereIntr-adevar documentare de acest gen (amestecand senzitivitatea reportajului tv cu situatii fictive, presupozitii stiintifice teribile si inevitabilul sfarsit catatrofic) au tot fost si vor mai fi, exista un public larg pentru ele. Din cate imi dau eu seama, ratiunea lor de a exista este extracinematografica.
RăspundețiȘtergereSubiectul ca atare este interesant (suntem noi de vina sau face parte din planul evolutiv), nu-mi place insa sacrificarea onestitatii filmului de dragul activismului. Nu este nici arta, nici stiinta, este jurnalism de consum.