La cate festivaluri se
ivesc in fiecare an in lume, este sigur ca as fi trecut fara sa-mi dau seama pe
langa COL•COA
(“City of Lights, City of Angels”) aflat la cea de-a 15 editie daca n-ar fi
fost tag-ul A Week of French Film Premieres in Hollywood (care m-a facut
curioasa in privinta selectiei de lungmetraj) si programul de scurtmetraje
corespondent care a inclus productii ale studentilor de la FEMIS pe care MUBI le pune la dispozitia celor interesati
pe gratis.
Tot pe Mubi, am gasit
un prim lineup al
festivalului de la Cannes, asta
pentru ca Gilles Jacob si Thierry Frémaux au facut cunoscut faptul ca s-a
terminat selectia pentru cea de-a 64-a editie a festivalului: din 1715 de
titluri, doar 49 de lungmetraje din 33 de tari au fost acceptate in
competitiile festivalului.
La categoria cea mai
dura, competitia propriu-zisa, as cita “La piel que habito” de Pedro Almodovar (o, se pare, prima
incursiune a cineastului spaniol in teritoriul horror-thriller), “L’Apollonide:
souvenirs de la maison close” de Bertrand
Bonello (titlul acesta functioneaza mai bine ca un “tag“, pe mine m-a facut
curioasa, cu atat mai mult cu cat atat “Le
pornographe” cat si “Tiresia” nu
sunt filme care sa iasa in salile noastre vreodata).
Tin pumnii ultimului
film al lui Nuri Bilge Ceylan, “Bir
Zamanlar Anadolu/Once Upon a Time in Anatolia” si lui Terrence Malick, prezent in competitie
cu “The
Tree of Life” pe care sper sa le vad intr-o buna zi.
Fratii Dardenne vor fi si ei prezenti cu “Le
gamin au vélo”, ca si Aki
Kaurismaki, cu o noua tentativa de film in limba franceza, ”Le Havre”.
Promitator este “Sleeping Beauty” semnat de
australianca Julie Leigh, debutanta
intr-ale cinema-ului (aici
puteti gasi un trailer al filmului). Un alt debut cinematografic vine din
Austria, singurul film in limba germana dealtfel, “Michael” al lui Markus
Schleinzer (director de casting pentru multe din filmele lui Michael Haneke
intre altele).
Nanni Moretti se afla si el pe lista cu “Habemus Papam” cu un subiect curios
si cumva la moda; pe situl filmului
puteti gasi mai multe informatii. Tot o prezenta curioasa in aceasta competitie
este ”Driver”, ultimul film ”indie” al
“domnului Pusher”, Nicholas Winding Refn.
Cei care au vazut deja “Il Divo”, vor
fi incantati sa auda ca si Paolo
Sorrentino a fost acceptat in competitie cu ultimul sau film “There
Must Be the Place”.
Mai putin interesante
par a fi “We must to talk about Kevin”,
film semnat de Lyn Ramsey (genul de
drama familiala pornind de la un best seller nu a dat decat rareori rezultate
convenabile in cinema, ma gandesc la “Mystic River”) si ciudata idee care i-a venit
lui Takashi Miike de a construi un
nou film (“Ichimei”) pornind de la secventa de
debut din “Juusan-nin non shikaku/ The
Thirteen Assassins”. Nici Naomi Kawase nu a scapat de febra fictiunii
istorice, ca dovada ”Hanezu no Tsuki”.
Am rezerve mari in ceea ce priveste filmul lui Radu Mihaileanu, “La Source des femmes”, subiectul imi aduce foarte bine
aminte de dragutul de “Absurdistan” al lui Veit Helmer,
vazut la una dintre editiile trecute ale B-est (Premiul publicului, B-est 2009).
Cam atat despre competitia cea mare; lucruri inca
si mai interesante ar fi programate la sectiunea “Un certain regard”, dar asta sper sa fie o alta poveste.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu