miercuri, 8 decembrie 2010

Sezonul de iarna debuteaza cu Festivalul de Film Francez


Pe scurt pe numele lui din alti ani, FFF, Festivalul de film francez a ajuns la a 14-a editie. Anul acesta FFF are loc in intervalul 10-16 decembrie la Cinema Studio, Sala Elvira Popescu şi CinemaPro. Iata ce poate fi urmarit timp de o saptamana in Bucuresti sub umbrella FFF: un omagiu adus regizorului Alain Corneau (5 filme dintre care cel mai cunoscut si dupa parerea mea cel mai nereusit este “Le Cousin”) un portret Romain Duris (6 pelicule dintre cele mai diverse), o mini-selectie de documentare, proiectii speciale pentru copii (“Kérity ou la maison des contes” pe care probabil l-ati vazut la Anim’est) si o miniserie de scurtmetraje.
Festivalului se va deschide cu proiectia lungmetrajului “Donnant, donnant”, al treilea lungmetraj al regizoarei Isabelle Mergault, urmand ca inchiderea manifestarii sa fie marcata de filmul de debut al lui Romain Gavras, ”Notre jour viendra”.

Incerc cateva recomandari personale legate intr-o prima faza de selectia lungmetrajelor din festival:

  •   Selecţia festivalului :
“Notre jour viendra” de Romain Gavras cu Vincent Cassel şi Olivier Barthélémy -marketingul s-a simtit obligat sa infloreasca realitatea punand mentiunea “cel mai asteptat film al anului” in dreptul filmului lui Gavras junior;cum fiecare generatie se simte obligata sa scoata cate “un film libre autour d'un parcours initiatique", mi-ar place mie ca “Notre jour viendra” sa ajunga macar pana la genunchiul lui “La Haine”. Om trai si l-om vedea.

Vénus noire” de Abdellatif Kechiche cu Yahima Torres şi André Jacobs – iata filmul care trebuie vazut neaparat si pe care eu il asteptam cu nerabdare; un film brut si frust, o ciudatenie in peisajul scenaristic actual, un tur de forta pentru Abdellatif Kechiche.

“Adèle Blanc Sec” de Luc Besson cu Louise Bourgoin şi Mathieu Amalric - cunosc oameni care vor bifa filmul in carnetelul lor cu "merita vazut" din deferenta pentru Besson; am urmarit cresterea  proiectului si rezultatele nu mi s-au parut extraordinare (mi-ar place sa ma insel).

”Donnant donnant” de Isabelle Mergault cu Daniel Auteuil, Medeea Marinescu şi Sabine Azema – stiu si eu ce sa zic? Comedia gri nu-mi zice mare lucru.

Le père de mes enfants” de Mia Hansen-Love cu Chiara Caselli şi Louis Do de Lencquesaing – incerc sa-l vad de aproape un an, ratand sistematic din motive care nu tin de vointa proprie toate proiectiile de care as fi putut profita; inca il  mai astept.

“Au voleur” de Sarah Leonor (aka Sarah Petit) cu Guillaume Depardieu, Florence Loiret-Caille- penultimul film in care apare Guillaume Depardieu, aici intruchipand un “bandit luminos” indragostit de o femeie cuminte, nu mai putin luminoasa.

La Rafle” de Roselyne Bosch cu Jean Reno, Mélanie Laurent et Gad Elmaleh - produs istoric de mare anvergura, foarte grijuliu cu prezentarea episodului Vel d’Hiv. Criticii au vorbit  indelung despre tenta hollywoodesca a actiunii si despre lipsa de perspectiva a tabloului istoric; pentru amatorii genului si istoriei contemporane, merita incercat.

“Partir” de Catherine Corsini cu Kristin Scott Thomas, Sergi Lopez, Yvan Attal - iata un film despre pasiunea si moartea ei care ma tenteaza ( pornesc de la premiza ca cu trio-ul actoricesc de pe generic greu se poate rata un film )
  •   Portret Romain Duris :

“Persécution” de Patrice Chéreau cu Romain Duris, Charlotte Gainsbourg şi Jean-Hugues Anglade
“Paris” de Cédric Klapisch cu Juliette Binoche, Romain Duris şi Fabrice Luchini
“Exils” de Tony Gatlif de Romain Duris şi Lubna Azabal
“Le péril jeune” de Cédric Klapisch cu Vincent Elbaz, Romain Duris şi Hélène de Fougerolles
“De battre mon cœur s'est arrêté” de Jacques Audiard cu Romain Duris, Aure Atika şi Niels Arestrup
“Molière” de Laurent Tirard cu Romain Duris, Édouard Baer şi Ludivine Sagnier

  •   Omagiu Alain Corneau :
“Police Python 357” cu Yves Montand, François Périer şi Simone Signoret
“Fort Saganne” cu Gérard Depardieu, Philippe Noiret şi Catherine Deneuve
“Nocturne indien” cu Jean-Hugues Anglade, Clémentine Célarié şi Otto Tausig
“Tous les matins du monde” cu Gérard Depardieu, Jean-Pierre Marielle şi Anne Brochet
“Le Cousin” d’Alain Corneau cu Patrick Timsit, Alain Chabat şi Marie Trintignant
  •   Seara speciala :
“Rubber” de Quentin Dupieux cu Roxane Mesquida şi Stephen Spinella
“Le père noël est une ordure” de Jean-Marie Poiré cu Anémone, Marie-Anne Chazel şi Thierry Lhermitte
“Crime d'amour” (ultimul film al lui Alain Corneau) cu Ludivine Sagnier, Kristin Scott Thomas şi Patrick Mille
“Dikkenek” de Olivier Van Hoofstadt cu Marion Cotillard, François Damiens şi Florence Foresti
  •   Secţiunea “Première Fois” : Primele filme ale regizorilor
“L'esquive” de Abdellatif Kechiche cu Osman Elkharraz şi Sara Forestier
“Mauvaise foi” de Roschdy Zem cu Cécile De France, Pascal Elbé şi Jean-Pierre Cassel
“Le petit lieutenant” de Xavier Beauvois cu Nathalie Baye, Jalil Lespert şi Roschdy Zem
  •   Proiecţie specială pentru copii :
“Kérity et la maison des contes” de Dominique Monféry şi Henri Heidsieck
  •   Documentare :
“Mine, de fil en aiguille” de Valérie Minetto
“Deux de la vague” d’Emmanuel Laurent
“Cleveland contre Wall Street” de Jean-Stéphane Bron
“Moi, la finance et le développement durable” de Jocelyne Lemaire Darnaud
  •   Scurtmetraje
“Shaman” de Luc Perez
“Les voeux” de Lucie Borleteau
“L' éclaircie” de Jérémie Jorrand
“Malika s'est envolée” de Jean-Paul Civeyrac

Incerc sa revin cu recomandari la alte sectiuni.

PS. Puteti gasi programul aici.

2 comentarii:

  1. Awesome. Cand aflasem de el, deja trecuse ... eh, la fel ca alte multe lucruri. Oricum in Timisoara o fost doar varianta palida - "provinciala" - a versiunii full din capitala acestui super-stat multi-lateral dezvoltat ... :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Aici ai dreptate, intotdeauna versiunile "provinciale" ale unui festival care trebuie sa se manifeste "si in alte orase din tara" sunt mult mai diluate. Publicitatea unui "festival" de trei-patru zile banuiesc ca este inexistenta, macar in Bucuresti organizatorul si-a facut treaba, a existat publicitate pana si in metrou, unde insa nu stiu daca multa lume a facut diferenta intre FFF si meteoricul festival de foarte scurt metraj programat aproximativ in aceeasi perioada.
    E pacat, public se gaseste pretutindeni.

    RăspundețiȘtergere