Poster RO-IFF |
Fara sa vreau, in
prima zi a festivalului RO-IFF despre care habar nu aveam ca urmeaza sa aiba
loc zilele acestea, am dat peste programul afisat frumos la intrarea in cele
doua sali de cinema unde sunt prevazute proiectiile, cinema Corso si sala
Eforie a cinematecii. Ma grabesc asadar sa-l anunt, in speranta ca spectatorul
avid de filme “mai altfel” va apuca sa vada cate ceva din programul deloc de
neglijat in saptamana care incepe.
De pe situl
festivalului aflu ca Romania International Film Festival
(Ro-IFF) se afla in prezent la cea de-a saptea editie si ca este organizat de Fundatia
Artis. Manifestarea se prezinta ca fiind singurul festival
international de film care se adreseaza productiei de cinema din tarile aflate in
bazinul Marii Negre adica Rusia, Republica Moldova, Ucraina, Georgia, Armenia,
Azerbaidjan, Bulgaria, Turcia, Grecia si Romania.
Spectatorul poate gasi
programul RO-IFF 2011 aici.
Ma marginesc doar sa
remarc prezenta mai multor sectiuni dintre care cea dedicata profilurilor de
autor, 2x3, ii
include pe Nae Caranfil (cu Restul
e tacere , Filantropica
si Dolce
far niente) si pe Julie Taymor (Frida , Across
the Universe si Tempest).
*****
Si daca tot m-am
apucat sa citesc prezentarea festivalului, eram curioasa sa vad ce a inclus
organizatorul in cea mai noua sectiune a festivalului, Woman in
Cinema dedicata regizoarelor. Se pare ca topografia est-europeana nu se
mai aplica aici pentru ca sunt programate filme precum Leila
de Lesley Manning, Un
cœur simple de Marion Laine, noul film al Célinei Sciamma, Tomboy
(acum cativa ani; cu ocazia unui TIFF am remarcat debutul sau cu Naissance des pieuvres), noul
film al Urszulei Antoniak, Code
Blue ori Na
putu / On the path de Jasmila Zbanic.
*****
Sectiunea de baza a
festivalului, Cineblack Sea cuprinde
cateva filme interesante: recomand in primul rand filmul Athinei Rachel
Tsangari Attenberg si, placuta surpriza, Innocent
Saturday de Alexander Mindadze (inclus in competitia
TIFF de anul acesta).
Selectia mai include 40
de Emre Sahin, Arahet
de Ruben Kochar, amandoi cineasti veniti dinspre televiziune, Sahe
de Ilgar Safat, Tilt
de Victor Chuchkov jr (propunerea Bulgariei pentru Oscarul la categoria cel mai
bun film strain) si Tsar
de Pavel Lungin (un portret cinematografic al lui Ivan cel Groaznic).
*****
Festivalul propune si
o sectiune Focus dedicata
cinematografului brazilian. Recomandarile mele merg catre Olhos
Azuis / Blues Eyes de José Joffily si catre A
festa da menina morta / Dead Girl Feast de Matheus Nachtergaele.
Focusul brazilian mai
include Dzi
Croquettes de Tatiana Issa & Raphael Alvarez, Love
Stories Last Only 90 Minutes de Paulo Halm si documentarul Tamboro
de Sergio Bernades jr.
*****
Sectiunea Panorama este
surprinzator de bogata:
10 To
11 de Pelin Esmer
(documentarul regizat si produs de cineasta turca in 2006 “Oyun” a fost remarcat de public)
Eva de
Adrian Popovici (130’)
Habibti
de Nour Wazzi (16’)
Henri
4 / Henry of Navarre de Jo Baier
(153’) adaptare a unei nuvele de Heinrich Mann destinata productiei de serial
de televiziune
Haevnen
/ In a Better World de Susanne Bier (film aflat in programul TIFF de anul
acesta)
Journey
of No Return – Last Stop Frankfurt Airport de Güclü Yaman (25’)
Letters
from the Desert (Eulogy to Slowness) de Michela Occhipinti (88’) acest
lent, tacut, muzical, vibrant elogiu al
incetinelii face parte din lista mea de preferinte
Liceeni
in 53 de ore si ceva de Adrian Popovici (105’)
Mamma
Gogo de Fridrik Thór Fridriksson (88’)
Nothing
Personal – debutul cinematografic al Urszulei Antoniak selectionat in competitia
TIFF din 2010
Slovenka
de Damjan Kozole (90’)
Adentro
de Pau Camarasa (10’)
Clepsidra
de Kristine Popovici (5’)
Damage
de Susanne James & Darren Teale (30’)
Dead
Souls de Murat Özçelik (90’)
Géorgie:
Visage de Résistance de Mery Zourabichvili & Stefan Garel (66’)
Hero
de Sergei Zaruba (35’)
It’s
Gonna Be All Right de Dana Kojnokova (23’)
Silence
de Aziz Çapkurt (14’)
Virtualities
de Yiorgos Nalpantidis
Western
Movies de Hyung-suk Lee (9’)
Nota bene: dupa
ultimele informatii, intrarea este libera.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu