luni, 2 iunie 2008

Jurnal de TIFF - 2.06 - "I'm Not There" de Todd Haynes - Aceasta nu este o cronica de film !


Ehee despre filmul asta s-a scris atit de mult incit promit sa fiu relativ concisa.

Sursa: Wikipedia



Voiam sa-l vad desi nu am pentru Bob Dylan aceeasi consideratie, in ciuda faptului ca este vorba fara indoiala de un artist total, muzician, textier sau mai mult poet, actor de film, activist in slujba pacii (suna ca naiba dar asta a fost situatia pe timpul razboiului din Vietnam), pastor penticostal si nu in ultimul rind membru al star system-ului pe care l-a urit atit de mult. Cum Bob Dylan si muzica lui ma lasa rece, m-am concentrat pe film pe care l-am gasit inegal. Poate si pentru ca, la cinema "Republica" nu prea ai cum sa te intorci si sa urmaresti un film in conditii umane, asa ca nu vreau sa am aerul ala iritat si obosit al criticilor de cinema care dupa al cincilea film vazut intr-o zi devin pur si simplu insuportabili cu orice film de orice calibru.


Mi-a placut performanta lui Cate Blanchett si perioada Dylan pe care o reprezinta, desi am gasit-o prea lunga, mi-a placut si perioada bisericoasa, ciudat de scurta dealtfel. Ce nu mi-a placut a fost perioada actor in care, o sa va sochez, Charlotte Gainsbourg este mult mai bobdylan-esca decit Actorul (Heath Ledger), ingrozitor de conformist in rolul de tatic de familie care profereaza numai dictoane sexiste. Tot Actorul - Billy the Kid (Richard Gere) mi-a dat batai de cap, pur si simplu nu am inteles secventa aia de Halloween.

Sursa: ThePlaylist

In schimb perioada Woody Guthrie este dulce si surprinzatoare scenaristic. Trubadurul electric (ala care face mult "noise" si este insultat ca fiind tradator) este poate cea mai aproapiata de adevarul istoric-artistic al vremii. Consideratiile despre folk-ul ca forma de expresie moarta si ingropata mi s-au parut de bun simt dar prea exploatate (probabil ca asta a mers mina in mina cu bucata de documentar care inrameaza toata aceste multiple fatete ale lui Bob Dylan.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu