Cu
o durata de 75 de minute, filmat timp de 30 de zile in HDV partial in alb negru, partial in culori,
“The Untitled Kartik Krishnan Project” este genul de film
mai mult decat indie care poate sa-si manance de viu regizorul. Srinivas Sunderrajan este un exemplu viu si concludent, el marturiseste ca in perioada
filmarilor au existat mai multe twist-uri decat poate gasi
spectatorul in filmul in sine, ca echipa de filmare a fost alcatuita din cativa
prieteni veniti sa ajute pe gratis, ca filmarile au fost facute pe furis pentru
ca inchirierea locatiilor era totusi mai scumpa totusi decat bacsisurile, ca
programarea filmarilor insasi era imposibila pentru ca “actorii” trebuie sa-si
castige painea si cate si mai cate. Sfarsitul filmului, adica lunga discutie
dintre adevaratul Srinivas si Vijeh Rajan, scenaristul sau este un twist de maestru pentru a
termina totusi proiectul care se intindea deja pe un an si ameninta sa ramana
neterminat.
Sursa: Wikipedia |
Ce
este deci acest proiect cu un titlu atat de ambiguu? Se intampla ca unii amatori
de cinema s-o ia razna din varii motive (aici este vorba de o poveste de
dragoste ascunsa, apoi neimpartasita) si sa doreasca cu ardoare sa faca un
film. Este cazul lui Kartik Krishnan, informatician de felul sau, in orele
libere administrator web pentru passionforcinema.com (aici cateva informatii privitoare
la nasterea, moartea aparenta si supravietuirea PFC, oare nu s-ar putea face un
film despre toate astea?) si viseaza la Swara Bhaskar, colega cu care imparte
biroul. Kartik vrea sa faca un film si cu asta basta, are doar o idee foarte
vaga despre scenariul care trebuie doar o sa o includa pe Swara si care cam
seamana cu “American Pie”. Ca atare, Kartik
il coopteaza pe Srinivas Sunderrajan,
regizor indie care i-a sarit in ochi pentru faptul de a fi discutat fata in fata cu Quentin Tarantino. Trebuie spus ca acest
Kartik iubeste filmele indiene in general dar il adora numai pe Tarantino.
“TUPKK” incepe s-o ia pe
carari sumbru-fantastice odata cu aparitia lui System (alias D. Santosh),
un fioros politist / reprezentant
guvernamental cu ochelari negri si aspect fioros care-l hartuieste in marathi pentru
ca nu exista “permis” pentru facerea acestui film. Kartik o ia razna in
momentul in care intra in conexiune cu un robotel astrolog care apare din senin in locuinta lui foarte zgomotoasa.
”Your stars have aligned” spune vocea roboteasca, sa fie acesta un semn rau? Filmul aluneca din ce in ce mai mult pe panta unui pod nefocalizat incadrat intr-un soi de curcubeu, un pod care duce nu se stie unde si prin care Kartik evadeaza din proiect. Urmeaza lungi explicatii televizate privitoare la aurora boreala (cica “something has caused a tremendous shift in the earth’s magnetic field”) fapt care, dupa Srinivas, este cu certitudine legat de fuga personajului Kartik.
Itele incurcate ale unui film neterminat sunt atat de bine imbinate (cine ar fi crezut?) incat dizolvarea personajului in neant provoaca anomalii magnetice, iar filmul insusi, care este mult mai tare decat realitatea o inghite pe aceasta. Un mumblecore cu iz hindus, o mostra de autofictiune semnata de un fanatic al cinema-ului pentru care ori e alba, ori e neagra (“Right now you’ve been treading on that thin line between very cool independent cinema and very saleable commercial cinema”). Pentru Srinivas si probabil in final si pentru personajul Kartik Krishnan filmul este totdeauna mai inchegat decat viata si decat insasi logica realitatii.
”Your stars have aligned” spune vocea roboteasca, sa fie acesta un semn rau? Filmul aluneca din ce in ce mai mult pe panta unui pod nefocalizat incadrat intr-un soi de curcubeu, un pod care duce nu se stie unde si prin care Kartik evadeaza din proiect. Urmeaza lungi explicatii televizate privitoare la aurora boreala (cica “something has caused a tremendous shift in the earth’s magnetic field”) fapt care, dupa Srinivas, este cu certitudine legat de fuga personajului Kartik.
Itele incurcate ale unui film neterminat sunt atat de bine imbinate (cine ar fi crezut?) incat dizolvarea personajului in neant provoaca anomalii magnetice, iar filmul insusi, care este mult mai tare decat realitatea o inghite pe aceasta. Un mumblecore cu iz hindus, o mostra de autofictiune semnata de un fanatic al cinema-ului pentru care ori e alba, ori e neagra (“Right now you’ve been treading on that thin line between very cool independent cinema and very saleable commercial cinema”). Pentru Srinivas si probabil in final si pentru personajul Kartik Krishnan filmul este totdeauna mai inchegat decat viata si decat insasi logica realitatii.
M-am intrebat de ce
titulatura de “proiect” de vreme ce intalnirile dintre Kartik si Srinivas sunt doar
lectii improvizate despre cum sa faci un film din mai nimic. Ma gandesc ca
“proiectul” acesta este cumva legat de acele mesaje de eroare care paraziteaza
mersul lucrurilor si tin de hiperrealitatea in care opereaza System (vezi
foarte scurta secventa in care acesta supravegheaza un perete intreg de mici
monitoare supervizand probabil toate proiectele aka filmele in desfasurare ale
vietile celor aflati in supraveghere).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu